Kurs: Medieproduktion, imorgon drar det igång


Imorgon börjar inspelningen och jag är nervös. Ingen av oss är professionella, det är man inte första gången. Men ändå, rädslan att något ska gå fel, att det inte ska spelas in när man filmar, att något ska gå sönder, att man kommer glömma bort något, att det kommer se ut som jag vet inte vad i filmkameran och måste göra om allt.
Men samtidigt längtar jag att få göra det här, det ska bli kul. Jag får vara glad att jag har folk som ställer upp, sådana som inte är såkallade "lögnare". Men jag måste vara beredd på att det inte kommer bli profesionellt av någon, inte ens utav mig. Men hur det än blir så kommer det bli bra och huvudsaken är att man har kul.

Bron byggdes inte på en dag. Samma sak är det med att göra en film, man lär sig inte att göra en svt-produktion första gången som man ska filma/regissera/skådespela. Jag kan inte räkna med ett sådant resultat det vet jag, men samtidigt vill jag uppnå det. Någon gång i livet ska jag göra det, men när det får tiden visa.


Kommentarer
Postat av: Carolina

Mmm, men vad ska man göra för att stoppa mobbing helt? Undar om det går, tyvärr...

2010-02-04 @ 22:49:15
URL: http://caroflina.blogg.se/
Postat av: Anton

Vad som än händer så slår jag vad om att jag varit där. Man lär sig när saker går fel och gör sällan samma miss flera gånger. Jag har lyckats spela över en av mina nyckelscener och fått ta om allt, jag har stått vid ett upprop klockan 8 på morgonen och saknat 10 skådespelare, jag har brutit mickbommar, glömt batterier, haft sönder svindyra lampor, haft utrustning i bild, haft att göra med ösregn, övertid, kondens, bakfylla, rättsliga hot, datorkraschar och mycket mer. Allt löser sig förr eller senare.



Lyckospark.

2010-02-05 @ 16:22:35
URL: http://antonen.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0