Till och med alkohol kan göra val svåra


En sak som jag har funderat på rätt länge är det här med alkohol. Jag vet inte hur ni känner , men när jag dricker alkohol så gör jag det inte för att det är gott. Jag gör det för att bli full eller för att inte känna mig ensammast om att sitta och dricka läsk typ. Jag hoppas att ni förstår poängen.
Man vill ju på något sätt vara som alla andra, även om det är så att man måste intala sig själv om vissa saker. För min del handlar det om vin. Det är nog det äckligaste som jag har druckit, när det gäller kategorin för alkoholhaltiga drycker.

Visst, vissa alkoholhaltiga drycker är goda. Men om jag får välja mellan läsk och vin som står på bordet, så skulle jag automatiskt välja läsk framför alkohol. Men det känns som att man måste lära sig att dricka en viss sorts alkohol bara för att man blivit äldre (vuxnare), eftersom många i ens umgånge och andra människor gör det. 
Det är svårt att förklara. Men det är jobbigt när man själv inte tycker om samma sak som sina vänner när man är på fest och dricker med okända människor,  när alla andra dricker samma sak. Ska man själv sitta och dricka läsk eller något liknande (och låtsats) att det tillexempel är vin? Eller ska man vara ärlig och erkänna att man inte tycker om en viss dryck?
Jag får nästan lite panik av sådant och får tvinga i mig vin för att inte verka "onormal" , när alla andra dricker det och säger hur gott det är.

Man kanske inte blir mer vuxnare för att man dricker vin?
Det är nog bara något som jag inbillat mig.
För jag tycker det smakar like hell.



Källa: goggle.se

Kommentarer
Postat av: Fredrik

Det är bara bra med mig! Hur är det själv?:)

2010-02-07 @ 02:14:30
URL: http://fredrikolofsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0