Framtiden enligt mig? Nja funderingarna .

Har tänkt mycket på mig själv, det vill säga mina egenskaper. Då menar jag inte i skolan utan i hemmet.
Om jag ska plugga vidare krävs det väl att jag inte går och dör på kuppen av svält. Mina matkunskaper är väl inte  direkt på MVG nivå.

Jag och en mycket god vän satt och pratade om vad man kan äta, om man ens fått pengar till hyra och alla sådana jobbigheter med vad det nu innebär med att vara "vuxen". Hur som helst så kom vi fram till att det krväs mycket pengar för att kunna överleva. Hyra = dyrt, tvättmedel, mat, kontantkort till mobilen, räkningar av olika slag, kläder. Maten: Laga mycket mat så det räcker i flera dagar. Då spar man även in pengar och man slipper laga mat varje dag.

Vi kom även underfund med att om man får köpa på rea någon gång per år,  så är det att leva livet i stort sätt. Om man blir bjuden på middag hemma är det ta mig sjutton LYX. Jag känner inte att studentlivet verkar vara en dans på rosor. Snarare en tid närmare fattiglapp och hemlös. För det är inte billigt att skaffa bostad och att klara av att leva utan föräldrarnas hjälp.
Usch, nu blir jag nästan lite deprimerad när jag skriver.

Så det här med att studera vidare, kanske ska försöka hitta något i Stockholm. Men jag vill till Falun. Men jag vill inte bli hemlös eller svälta ihjäl eller gå naken. Nu måste jag fundera på hur jag kan spara pengar men fortfarande kunna slösa lite (a) och vara glad!


Kommentarer
Postat av: Tobiuas

Efterrätten var sjukt god :D

2010-01-15 @ 00:27:51
URL: http://grymtroligperson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0