Jag är glad, lycklig och ledsen

Jag gråter av glädje och jag gråter av sorg att jag snart kommer flytta ifrån mina kära finaste vänner och familj <3.

Jag kom in på högskolan i Falun vilket jag inte trodde. När jag såg att jag var antagen kom tårarna direkt. Inte för att jag kom in utan för att jag förstod att jag ska flytta. Flytta från den stad som jag alltid har bott i och där jag har allt jag behöver för att må bra. Men självklart var det glädjetårar också.
När jag var på  högskolemässa i höstas  (tror det var då)  längtade jag till att få flytta, min dröm var att få komma in skolan och den slog in.  Jag förstår inte vad det var som gjorde mig så förväntansfull i höstas. Kanske var det att få göra något som jag brinner för , men även att få flytta och få se mer vad Sverige har att erbjuda mig. Nu när jag ska flytta så har den känslan försvunnit. Jag hoppas att jag får tillbaka den gnistan snart, för jag ska flytta till Falun och plugga medieproduktion den 26 augusti.

Det som gör ondast är att jag kommer sakan min "halva". Min bästa vän.  Vi är som piff och puff.  Man delar inte på dom. Hur gör man nu när man inte kommer kunna träffa sin bästa vän lika mycket? Men det handlar om alla mina fina vänner. Alla har på något sätt fått en plats i mitt hjärta och det är svårt att släppa in folk. Kommer sakna alla så grymt mycket.  Vad ska man göra på helgerna då liksom? Inte så att man kan dra till stan och typ festa, chilla i nån park , bara  hänga och snacka skit med vänenrna.  Nu måste jag klara mig utan dom, de ska ju klara sig utan mig. Man kommer ha kontakt och komma hem på lov och vissa helger, men det är inte samma sak. Nu måste jag skaffa nya vänner - om några ens kommer tycka om mig. Det är inte lätt att få nya vänner i den här världen, det har jag lärt mig. Ja, jag får hoppas att jag klarar mig utan mina underbara vänner och utan min bästa vän (min halva) . Men det kommer inte att bli lätt.

Det sista som har satt sig i skallen är; kommer jag att klara av den här utbildnigen och tänk om jag tröttnar?
Vad sjutton gör jag om inget går bra, om jag tycker det är dötrist? Och om jag inte lyckas? Ska jag dra hem till Stockholm då och vara skuldsatt på något som jag inte gick klart? Något som jag misslyckades med?
NEEJ!
Nu får jag fan skärpa mig och tänka positivt, annars kommer allt att sluta dåligt. Jag ska tänka positivt.
Jag kom in på mitt förstahandsval på min drömskola . Då ska jag vara sprillanslycklig :D!

Kommentarer
Postat av: Max♦

GRATTIS! :D Och tack för berömmen om mina bilder, jag finner dock mig själv inte SÅ duktig.. ;) Hare gött!

2010-07-13 @ 16:47:17
URL: http://m-vkphotography.blogspot.com/
Postat av: Bessie

Hey du. Tack så myckt för dom fina orden på min blogg! Det borde var aännu svårare för dig, eftersom att du lämnar alla kvar här.. finns här om du behöver snacka! <3

2010-07-14 @ 17:10:57
URL: http://bessies.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0