trubbel i munnen

Har ni haft tandställning? Jag blev av med min för cirka 3 år sedan ungefär, det kändes underbart när den försvann.
Nu har det tydligen börjat trassla till sig lite grann.  Ska förklara lite tänkte jag : Man har metalltrådar i munnen som sitter fastlimmade bakom tänderna, så den syns inte. Det är för att tänderna inte ska åka isär när tandställningen är borta. Något fel är det på trådarna tror jag,  för jag har märkt (fast det syns knappt, bara lite) att tänderna har åkt isär lite, alltså att det har blivit ett litet mellanrum. Tycker det är väldigt märkligt. Jag har en tanke att dom här trådarna kanske måste sättas dit på nytt eller att dom måste spännas åt mer....det låter rimligt men jag är ju ingen tandläkare.

Måste på något sätt få en tid till tandläkaren nästa vecka. Vill ju inte att tänderna ska se ut som f*n i munnen på mig, okej det är långt ifrån men ni förstår. Om man har behövt ha tandställning i  3 år då vill man liksom inte ha något med tandläkare att göra. Ringde i allafall till akutmottagningen för jag  tänkte att dom måste se det från mitt perspektiv :P . Tyvärr kunde dom inte göra något åt det ,  så jag hoppas att jag kan få en tid på måndag hos folktandvården.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0