Om Snabba Cash





Filmen var bra.
Men jag blev besviken. Efter när jag hade sett trailern fick jag en syn, att filmen skulle vara mer våldsam och mer spännande på något sätt. På det sättet som gör att man kan känna sympati för personerna som blir utsatta för våldet, men jag kände ingenting.
Jag satt fastklistrad i biostolen och började fundera på om jag blivit känslokall.  Men kanske var det inte  något som gjorde mig känslosam- något som jag berördes av. Konstigt nog. Eller har regisören inte fått med sympatikänslan? Ja, det är något som jag nu sitter och funderar på.
Men jag ska se den igen, för den bra bra och mycket sevärd. Jag hoppas att jag inte blir besviken på fortsättningen. Men det kanske också skulle vara en annan sak att läsa boken? För det verkar vara därför som många vill se filmen, för att boken var strålande. Jag själv har kommit till sidan 60 i första boken och avslutade där. Jag kände att filmen verkade mer lockande än boken, och ja så tycker jag fortfarande.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0