Det är en underbar känsla att må bra!

Har tänkt på en sak den här veckan. Det är en personlig sak men jag tänker skriva om det, för det har gjort mig så glad.
Jag har varit frisk i snart 2 år från min ångest och deppression som jag har haft under 2 år. Det har vart dom jobbigaste åren i hela mitt liv. Det var i september som jag blev frisk för 2 år sen.

Under 1:a året på gymnasiet mådde jag som sämst, om man inte räknar med året då jag var 14. Under gymnasieåret  blev jag mobbad och då ville jag försvinna och inte leva längre. Jag ville sluta känna smärta och vara osynlig. Därför fick jag gå hos flera psykologer på olika ställen för att få hjälp. Tillslut mådde jag bättre - inte på grund av samtalen för det var inte rätt terapi för mig. Det kom jag på den här veckan. Helt sjukt, men psykologilektionera kan verkligen sätta igång flera tankeställare.

Jag fick hjälp av vänner och familj, men perioden var jobbig för oss alla. Det var ju inte bara jag som mådde dåligt, alla andra gjorde det också eftersom jag inte kunde hantera min smärta. Men jag hjälpte mig själv mycket, jag lyssnade mycket på musik och det blev min räddare. Om jag inte haft vänner, familj och musiken som hjälp, då skulle jag aldrig ha klarat mig.

Jag vet att min familj inte läser min blogg men jag älskar er så himla mycket. Ni är underbara och ni betyder allt för mig. Tack mamma för att du stod ut med mig under mitt helvete, du är en otroligt stark kvinna.

Kommentarer
Postat av: Josephine

sv: okej vann dudå? jag ska snart sova :P

2009-09-19 @ 23:10:04
URL: http://stjupid.blogg.se/
Postat av: caroline

Det är nackdelen med att man köper från nätet.

Hoppas du haft en bra dag (:

2009-09-20 @ 00:26:19
URL: http://caaarruw.blogg.se/
Postat av: Josephine

sv: jaha okej :P godmorgon! planer idag?

2009-09-20 @ 10:50:15
URL: http://stjupid.blogg.se/
Postat av: Yasmine

Du är också stark :)

2009-09-20 @ 14:31:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0