Om min lilla resa till Falun


Högskolan var underbar!
Jag kände mig hemma direkt. Föredragen om skolan och programmen var riktigt intressanta att lyssna på. Skolan i sig var liten men mysig. Jag fick också intrycket av att det är bra kommunikationer mellan elever och lärare, man verkar ha nära kontakt med dem. Vilket jag tycker är en bra fördel.

Det bästa var att lärarna verkar otroligt duktiga, men framförallt kunniga i sina ämnen. I medieproduktion som jag vill läsa, så får man lära sig utav personer som har jobbat med film. Det kan vara inom klippning, manusskrivande, redigering, ja det mesta inom ett skapande för att lyckas med film. Jag blev kär om jag säger så. Jag trodde inte att det fanns lärare som ger allt för att lära studenter att bli otroligt duktiga inom film och allt vad det kan innebära. Men självklart måste man ha engagemanget , intresset och drivkraften för att lyckas, de gör ju inte jobbet åt en.

Jag ville inte åka hem. Men mitt liv är i Stockholm än så länge. Men snart kanske det ändras.


Här är lite bilder från den 23 februari.


Det var ett himla snöoväder på vägen dit.
Fotat från bilen.



Utsikten från bilfönstret. Väldigt mycket snö!




Jag hann tyvärr inte fota skolan eller inne i skolan, det fanns ingen tid till det. Men jag fotade lunchen. Tro mig, det var verkligen ingen hit om jag säger så.






När jag inte ville ha mer (a)





Kommentarer
Postat av: Bögen från Dalarna

Härligt att höra! Go for it. :D

2010-02-27 @ 00:22:07
URL: http://gaymasen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0