Besviken. Det är värre än arg

Mailet är skickat till dig. Jag tänker inte be om förlåtelse,för det är inte jag som har gått bakom ryggen. DET ÄR DU.

Har ni känt hur allt känns bra i er familj? Ni är glada att alla mår bra och att ni själva mår bra. Sedan händer saker som förändrar er familj. Ny partner och nya draman, mer lögner och tårar. Ja så kan man väl säga att det är i en del av min familj förtillfället och att jag har tröttnat på att låtsats. Sen när saker ska bli bra "tror" man, för det är vad man hör, hur bra allt ska bli och hur lyckligt allt ska va. Hah! Då vänder det och blir värre. Folk (familjemedlem) är inte den godtrogna personen längre, utan håller saker hemliga. Sedan får man veta den saken av en slump och det känns som att man ska sprängas i tusen bitar av ledsamhet, men framförallt besvikelse. Att den person som man älskar och mår bra av att se och som har hjälp en genom åren genom jobbiga saker- vänder ryggen och struntar i att dela med sig av vad som händer. Men när man själv som den andra familjemedlemen, beättar man  saker och litar på att man får tillbaka det trogna.

Men tillslut känner man att man orkar inte hoppas längre, för allt går inte bra. Folk vänder ryggen och ska dra på semester med en person som man inte tycker om . Eftersom att den personen har gjort att  familjelivet blivit en vändning mot något negativt - då  man döljer saker för varandra, eftersom det är så som dem tycker är så bra. När man inte orkar med deras liv, så väljer man själv att inte ta del av det. Man tänker bara ha sig själv att prata med om det är något. Man skapar sin egen familj. För inte ens sin riktiga familj kan man lita på längre.


Kommentarer
Postat av: johanbliixt

Sv; Kan känna igen mig lite i vad du beskrev där!

2010-01-15 @ 02:20:31
URL: http://johanbliixt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0